2 do

Idag ska vi jy ha lite gäster. Här är listan på allt som ska göra:
♦ Käka frukost/lunch
♦ Vänta på att alla ska komma (Karro, min syrra och hennes kompis Emma)
♦ Gå och köpa mina skor och leggings. Deo med.
♦ Handla det sista till maten
♦ Laga maten och dricka vin (samtidigt)
♦ Byta om och ta emot folk
♦ Ha jävligt kul!

Godmorgon!

Vaken och redo =)
Igår var jag på arbetsförmedlingen och jag trodde faktiskt att det skulle vara enskilt, men självklart var det i grupp. Kul? Neeej!
Men Bella var snäll som tur var.
Idag ska vi ha lite gäster.

Grattis till mig!

Idag fyller jag 21. Shit pommes alltså. Känns lite overkligt att man faktiskt har levt så länge.
Min kära svåger var först med att gratta mig med sina 8 minuter över 00.00. Imorse blev man väckt klockan 07.00 av pappa som ringde och sjöng.
Sedan blev det frukost och paket på sängen, mysigt =)
Idag händer inte så mkt mer utom att jag ska till arbetsförmedlingen och sedan handla och städa inför imorgon. Ska ha lite gäster och sedan gå ut till tisdagsklubben =)
I looove 2 party!

Träningsmatch

TFF - Halmstad 2 - 2
Bättre än förlust, men egentligen spelar inte det så jävla stor roll eftersom det bara var träningsmatch. Dem sparar de riktiga krafterna till säsongen, hoppas jag i alla fall. Mitt mål för TFF är självklart Topp3 tillsammans med AIK men jag kan säga att jag nöjer mig med Topp5, så länge vi kommer före MFF. Enligt mig kan MFF lika gärna åka ur allsvenskan.

Igår var det final mellan USA - Brasilien. Helt sjukt att USA går ut i halvleken med 2 - 0. Men som väntat vinner självklart Brasilien till slut med 2 - 3. (Egentligen 2 - 4)

Walking

Innan idag så kom vi på att vi inte skulle kunna ta oss för att se matchen. Eller självklart hade vi kunnat ta oss dit på 20 minuter med bussen som går här utanför någongång men vi pallade inte. Så vi gick en runda som tog lite mer än en timme. Jättemysigt. Skönt att känna att man rör på sig. Så jag måste faktiskt kalla det träning, hihi.

Underbart väder

Det är sol, det är varmt och det är jävligt skönt!
Jag vill ut och sola!!! Men orkar inte åka någonstans. Så jävla tråkigt att åka själv till stranden och till Malmö pallar jag inte åka i den jävla bussen. Det är i just sånna här tillfällen man ska ha körkort.
Jag vill också åka och kolla när Z spelar men det blir nog inte heller av, hmm...

Aldrig mer dit

Igår bestämde vi oss för att gå ut, så vi åkte till Malmö och lämnade Bella för att sedan bege oss till Lilla Torg. Där var skitmkt folk på vårt "vanliga" ställe, så vi satte oss på en annan pub sålänge. Drack vin och lite öl av Z. När vi hade druckit upp gick vi till "vårt ställe" och satte oss. Billigare dricka där. Tog två drinkar där och sedan tog vi taxi till Babel.
Det var min första gång på babel och verkligen min sista. Där var dålig musik och föör mkt folk. Jag har aldrig i mitt liv varit så svettig kändes det som. Usch och fy!
Men det är bra att man provar på lite olika ställen så man vet vilka som är bra och inte.. lite jobbigt när slakt är stängt fan.
Så människor; ska ni ut i Malmö så skippa följande:
Babel: Inte så bra musik, för mkt folk och ingen luft därinne.
Crown: Ingen bra musik och väldigt litet dansgolv.
Buddha: Mkt folk, ingen luft och det känns som om golvet ska rasa. Musiken är dock bra.
Några ni absolut måste prova på är:
Harrys: Mitt personliga favoritställe. Bästa musiken, goda drinkar, trevligt folk. Dock är det 25 års-gräns.
Slakthuset: Som tyvärr har stängt nu. Enda stället som har öppet till 05.00, stort dansgolv och överlag bra musik.
De andra ställena i Malmö var det längesen jag var i men jag ska prova någon annanstans nästa gång.. vem vet, kanske hipp? etage? eller något annat? Hmm. Vi får se, får se.

Nyvaken

Z insisterade på att vi skulle sova middag för att man skulle bli sååå mkt piggare då. Blev jag då piggare? HELL NO! Känner mig som en död råtta, eller kanske som en zombie. Just därför jag aldrig sover mitt på dagen som jag gjorde idag. Tur det inte händer så ofta, men visst fan är det skönt när man väl lägger sig ner och ska somna..
Vad fan händer idag då?

Man blir bara äldre

Sitter och tittar på Hanna Montana, hehe..

Jag vill ha fint väder så att jag kan sola lite här inneifrån. Man vill jy bli brun på hela kroppen och det går jy inte om jag solar ute. Åååh, jag vill bli smal.. är fan trött på att vara fet.

Och på måndag blir jag 21, hrm.. Z ska ut och köpa någon present till mig idag =) Kommer inte palla orka fira det speciellt, men vi får se nästa helg, kanske blir något litet fan. Hoppas det blir något, för lite tråkigt att inte göra något.

Forts. dag 3

Dag 3
På stranden låg vi ungefär en halvtimme, sen gick vi och satte oss och åt glass. Efter lite prat och skratt var det dags för lunch. Lunchen åt vi ute, för det var så jäkla fint väder.
Bato och Karro ville dra tidigt så vi fick hämta våra väskor från villan så dem skulle hinna med bussen. Jag ville se matchen i Ystad så jag stannade kvar med Z. Jag ber Z att messa en kille i hans lag som jag skulle åka med men han tyckte att jag kunde vänta och ringa honom sen vid halv fem-tiden. Z stack vid 15.00 så där satt jag själv och ugglade. Jag gick en runda när jag helt plötsligt hör någon ropa på mig.
Jag ser att det var Thommie (han i laget som jag skulle åka med). Han blev förvånad att jag var kvar eftersom vi inte bestämt till 100% att jag skulle åka med honom så det var tur att vi träffades där för han skulle åka till Kristiandstad. Det var bara för mig att hänga på.
När vi sedan skulle börja köra till Ystad så tar v fram GPS:en och börjar köra. Men vi pratar och pratar så vi missar en massa svängar så det tog ganska mkt längre tid än vad det skulle ha gjort.
När jag satt och pratade med TP så insåg jag att vi är ganska lika. Endå helt sjukt.. tänk att det finns personer som är lika yra som mig (och min mamma) utan att vara släkt med oss. Och mitt i allt kommer vi på att både min mamma och hans pappa är tandtekniker. Lite skumt!
Till slut kom vi fram till Ystad och slapp till och med betala inträde, puh.
Våra grabbar vann självklart matchen, 7 - 0 blev det och Z gjorde ett mål som jag hann se, hihi. Var tvugna att sticka lite tidigare eftersom Sverige spelade mot Serbien.

Träningslägret var jävligt skönt, det skulle ha varit en natt till så man hade hunnit lite mer. Annars var det toppen. Nu får man bara hoppas på att TFF vinner och kommer lite högre upp i tabellen fan.

Forts. dag 2

Dag 2
Efter frukosten tog vi med vårt kaffe och gick ut på verandan och satt lite där i solen och bara pratade och mös. Helt plötsligt kom en ekorre fram till oss, den vågade inte komma närmre än 1 meter, men den stod och kollade på oss och vickade på sin nos. Den var jättesöt! Så jag sa till Karro att skynda sig och få upp kameran för att få en bild, men just när kameran var påväg upp så sprang ekorren iväg.
Vi gick en runda i Åhus och fy fan så fina hus där fanns. Vi skulle gå och titta på killarnas träning. Dem sa att det tog ungefär 15 - 20 minuter att komma till planen men för oss tog det minst en timme eftersom vi stannade hela tiden och kollade på alla husen.
Efter lunchen åkte alla som ville med till en vingård. Där berättade ett par om hur dem startat upp allting. Lite var intressant men överlag långtråkigt. Dem fick inte bjuda på vin så det blev ingen vinprovning, kan berätta att alla blev besvikna.
När vi kom tillbaka till hotellet så fick man fixa till sig snabbt för sedan var det lek som gällde. Man blev indelade i grupper lite hur som helst. Det blev 10 lag. På bordet hade alla 200 dollar som man skulle satsa om en grupp skulle klara sin uppgift eller inte. Vår grupp fick kasta freesbee (stavning?) i en håv. Jag lyckades sätta 2 av 3, inte illa. Vi klarade vår uppgift lysande, sen gick allt åt pipan.
Efter leken blev det grill. Gott som fan med en läcker efterrätt, cheesecake, MUMS!
Mot kvällen satte vi oss i lobbyn, tog ett glas vin och spelade lite kort. När vi druckit upp gick vi ut på den mörka bryggan, där fanns lampor som lös upp jätte mysigt, och tog lite luft bara.
Sedan gick vi hem och sov...

Dag 3
Vaknar och käkar frukost. Vi packar ihop och checkar ut. Fick ställa våra väskor i villorna som tur var. Vi gick och lade oss på stranden. Forts.följer...

Träningsläger

Dag 1
På söndagen vaknade vi tidigt för att åka till min mamma och lämna Bella. Amjad kom och hämtade oss där och körde oss till centralen. Bato och Karro var redan och hade köpt biljetter. I Kristiandstad bytte vi till en buss som tog oss till Åhus, strandhotell.
Vi kom dit ganska tidigt. Hade räknat att det skulle ta längre tid men det var enda från Trelleborg så det blev lite fel i räkningarna. Men det gjorde inget.
När vi kom dit kom dem från hotellet ut och mötte upp oss och hälsade oss välkomna och kollade om våra rum var lediga, men icke då. Fick lägga våra väskor i bagagerummet. Gick runt lite och kollade läget och även om det var kallt i luften så var det ganska skönt i solen.
Vi hittade en minigolfbana som vi självklart var tvugna att prova på. När vi sedan var klara gick vi tillbaka till hotellet, där fler hade kommit.
Vi kom in i vårt rum, som var gigantiskt. Packade upp och gick sedan ner till restaurangen för att fika. Vi fick höra att det skulle bli mat och lek senare på kvällen. Alltid trevligt.
När killarna gick och vilade innan deras träning så gick jag och Karro och käkade. Jag tog klyftpotatis och hon tog pommes. Sedan gick vi till hennes rum, som var pyttelitet, och spelade kort och pratade skit på deras altan. Skönt med solen.
Till middag blev det kyckling, rotfruktsröra med brunsås och fy fan vad god kycklingen var. Den bara smälte i munnen nästan. Helt sjuk. Direkt efter maten blev det en frågesport som var så sjukt svår. Vårt lag fick 1 poäng. så det var inte så kul när det var helt omöjliga frågor.
Grabbarna gick upp på vårt rum för att kolla på fotboll och sedan skulle dem däcka. Jag och Karro gick ner i lobbyn och spelade lite kort.
När jag kom upp på rummet kollade jag klart på någon av Rocky-filmerna, sedan somnade jag.

Dag 2
Gick upp tidigt och käkade frukost. Forts. följer...

Hemma igen

Nu är vi hemma från Åhus igen. Kom hem vi 22.00 igår. Länge sen jag somnade tidigt som igår. Min syrra blev lack när det visades att jag var brunare än henne trots att jag konstigt nog bara suttit en halvtimme, eller något, på stranden.
Jag är bränd.. kroppen svider. Fattar inte hur det kunde bli såhär fan.
Berättar mer sen när jag vaknat lite mer..

Ändring hela tiden

Att vi aldrig kan bestämma oss.
Först gör vi oss iordning och bestämmer oss för att åka. Men påvägen händer lite grejer och vi vill inte åka. Kommer hem, byter om till hemmakläder och sätter oss och degar. Sdan ändrar vi oss igen. Då var det bara att göra sig iordning igen. PUH! Ska även övernatta i exstaden (Malmö). Antagligen hos "faster Sandra".
Imorgon blir det tåg och buss till Åhus. Så nu kommer bloggen ligga still i några dagar.

Måste käka

För jag är grymt hungrig nu. Vaknade nio men käkar frukost nu.. fy fan. Har inte hunnit liksom.
Idag har jag epilerat benen och jag ville dööö så ont det gjorde. Men nu efteråt är jag superglad för att jag överlevde den hemska smärtan. Jag gjorde inte riktigt hela benen, nästan upp till knäna.

Ska försöka gå snart.. har skittråkigt.

God morgon!

Idag ska vi faktiskt till Malmö.
Ollie ska ha fördelsedagskalas med ölbrännboll på dagen och sedan blir det partaj hemma hos dem och de som vill ska vidare ut sen.
Men vi ska inte vara där så länge eftersom Bella ska med dit. Jag tror inte det kommer bli så mkt spel för min del och det gör inget för jag är inte så jätteglad i öl längre.

Mysig hemmakväll

Z ville ut innan men ångrade sig ganska snabbt igen. Ganska skönt att vara hemma, ta det lugnt och mysa med Bellis. Hoppas det finns någon bra film på TV ikväll annars kan det bli lite tråkigt eftersom Bella inte är stor nog att spela något spel och Z är tråkig som inte orkar spela.
Om Bella somnar tidigt idag så ska jag försöka tjata lite =)

Italien vann!

Så skönt!
2-1. Bra kämpat Sverige.. ni får vinna de andra matcherna istället =)
Tycker Bella ska vakna snart så att vi kan käka. Börjar bli hungrig.
Kanske ska gå och handla lite gott? Får se...

Neeeeeej

Rött kort i Italien.
Ska Sverige vända ÄNNU en match dem ligger under? Tror tyvärr att det blir så =(
Varje match Sverige har spelat i samband med U21 EM har dem börjat med att ligga under med 1-0 men sedan vänt matchen och vunnit. Jag hoppas att det inte blir så nu men dem har oddsen med sig för tillfället.

Det blev visst

Ingen Malmö idag. Vi hann liksom inte,
Z var med i en pokerturnering i fyra timmar, jävla tur att han faktiskt vann.
Så nu innan Sverige - Italien var vi bara ute på balkongen och spelade lite fotboll och så. Nu ska jag sitta och kolla på fotbollen.
Heja Italien! (Sorry Sverige)

Trevlig midsommar!

Idag ska vi till Malmö och där gå till pildammsparken för att vara med i balkanpartyt =)
Byter ut sillen mot cevapcici.. men för min del spelar inte det någon som helst roll då jag inte äter något av det. Senare vet jag inte vad vi ska hitta på.. men lugnt ska v ta det.

Tradera är kul

Hejsan folk!
Idag har jag äntligen fått sålt tre plagg på tradera. Har redan skickat dem till och med. Kan inte påstå att man får mkt av att sälja där, men det är skitkul. Helt spännande.. ska någon  lägga bud eller inte? Hihih.. så blir man glad när någon väl lägger ett bud, trots att det bara handlar om några enstaka kronor.
Imorgon ska jag lägga in före- och efterbilder på mitt hår som jag färgade igår, tror jag det var.
Nu ska jag sätta mig i köket och skriva lite.

Varför säger jag inget?

Kunde knappt sova inatt. Tänkte på gamla saker som jag ångrar att jag inte gjorde. varför kommer alltid på aker för sent? Första gången blev jag tagen på sängen, eller vad man nu säger när man blir förvånad och andra gången var jag alldeles för trött.
Finns säkert fler gånger jag borde sagt något men det är just de här två gångerna som stör mig. Sen finns det självklart gånger man borde hållt flabben.. men inget av det ångrar jag.
Tycker inte man ska ångra saker man gjort.. bara det man INTE gjort.

Nagelbyggning

Hejsan!
Idag gick jag hem till svåger för att Karro skulle bygga klart min andra hand, eftersom vi bara hann en igår. Men när jag väl kom dit började vi på något helt annat. Alltid kul. Byggde sedan naglarna snabbt för att återgå till det vi gjorde innan. Tiden bara sprang iväg för helt plötsligt från var klockan 19.45. Shit och fan. Bara till att bege sig hemmåt och börja på maten. Korv med makaroner, inte helt fel.
Nu ska Z in snabbt och sedan blir det omaha för hela slanten =P

Dubbelavsnitt med fruarna

Säsongsavslutning med de desperata fruarna idag. Kul med dubbelavsnitt. Men vem fan gifte sig Mike med? Hoppas verkligen att det var Susan. Men eftersom man fick se det mörka håret under slöjan och att jag vill det ska vara hon så kommer det bli Katherine, tyvärr. Men det är bara att vänta och se =)
Byggde även på mina naglar.. hann bara med ena handen så Karro ska komma hit imorgon och göra den andra.
På tal om Karro så var hon jättefin i sitt "nya" hår eller vad man ska kalla en ny frisyr =P.
Imorgon blir det nog färgning för min del.. för om det skulle bli fel, som det brukar bli, så måste jag hinna göra om det.

Film

Hejsan!
Sitter just nu och tittar på Taxi 3 på TV. Den är väl sådär.. vill se tvåan före egentligen men orkar inte vänta. Dem är i alla fall i Frankrike här. Eller nej, nu i denna stund är dem i Schweiz men själva filmen är i Frankrike. Jaja, nog pratat om filmen.
Ska Karro kommer idag eller ej? Måste messa och höra med henne. Jag ska nog ge epilatorn ett försök snart.. hmm

God morgon!

Hej och God morgon!
Idag är det tisdag och bara fem dagar tills lägret, som jag längtar.
Innan vi åker måste jag epilera benen och färga håret.
På tal om hårfärgning så måste jag berätta att mitt hår är helt sjukt. När jag färgade mitt hår senast så färgade jag det i en mörkare färg än vad mitt hår var, men nu när jag ha fått fram min utväxt så är det mörkare än själva färgningen. Så är det att mitt håt blivit mörkare eller att mitt färgade hår blivit ljusare? Hmm.. tåls att fundera över!
Angående epilatorn... aj, aj AJ!
Idag eller imorgon, får se.

Hon är för söt =)

Bella låg och sov precis. Jag och Z är ute i köket när vi helt plötsligt hör ett skrik från Bella.
Stackaren trodde att vi hade lämnat henne själv, så hon blev glad när hon såg oss, haha. Sen blev det pez att smaska på.

Alltså denna dator

Jag kan inte göra någonting på denna datorn. Det går inte att fixa till min design så den får vara lite tråkig ett tag till.
Sen en annan sak jag bara måste säga är att tradera.com är toppen. Till er som är skeptiska till begagnat så kan jag berätta att där finns nya saker också. T.ex min personliga favorit är "Rick's", tror jag han heter. Han har bilder på olika klänningar och skulle du vinna auktionen så lämnar du dina mått så han syr kläningen till dig. Verkligen skitsnygga klänningar finns där.

Måndag

Hejsan bloggen!
Vilka sömntutor jag bor med alltså. Klocka är 10.45 och dem sover fortfarande. Helt galet. Kanske får väcka dem snart, men å andra sidan är det väldigt skönt att vara uppe själv.
Sitter just nu och tittar på Rush Hour, ingen aning vilken men någon av dem.
Denna datorn är seg.. saknar min egen.

Ciao ♥

Välkommen till min nya blogg!

Då var man här igen. Skulle bara säga hej!
Ska fixa till den lite nu..