Stockholm - fotboll

I fredags åkte jag, Karro och Bella till huvudstaden. Jag satt uppe och lyckades vinna en tågbiljett på tradera. Sen blev det en timmes sömn och sen var det bara att gå upp och ta bussen till Malmö central. Självklart fanns det inga biljetter kvar på mitt tåg, så Karro fick ta ett tåg en timme senare. Jobbig resa.
Väl framme i Sthlm fick jag sitta på centralen och vänta på Karro.. sen köpte vi biljettkort och åkte ut till Solna. Träffade en del av släkten där. Sov hos farmor och hade det mysigt med film och nattanudlar.
På lördagen träffade vi Karros moster som visade oss runt i hela Sthlm. Vi gick runt överallt och käkade middag på en kinarestaurang, MUMS! Tack!
Efter lunchen gick vi till Södrstadion för att titta på fotboll. Hammarby - TFF. Ingen vidare match. TFF förlorade 2 - 0 tror jag.
Vi såg första halvleken sedan började det ösregna. vi hade inget tak där vi stod och kollade.

Jag har hört att Hammarbys arena är den bästa och blahiblaha.. men så fan heller. Och människorna där?! Skojar ni med mig!!! Självklart ska man få heja på sitt lag men att skrika; "Sänk negern", "döda fittan", "kapa den jävla kuken" eller "ligg kvar din hora" är så jävla osportsligt att det inte är sant. Jag blev verkligen chockad av att höra en massa könsord och rasistiska uttal av både unga och gamla människor.

Efter matchen stck vi för att se hur tågen gick. Sista tåget gick för sådär en halvtimme sen så vi fick leta upp en buss. Kom precis med bussen och var hemma imorse halv nio.
Decka snabbt och vaknade idag 17.00.
Detta måste vi verkligen göra om, men nästa gång tar jag inte med Bella.

Ciao ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0